Wednesday, March 26, 2008

Lelaki

Td aku dpt fon call dr my fren..she's in trouble & she's in deeep trouble with his husband..odw back dr ofis aku terpk..she's already in a perfect life..gud looking husband..2-2 pn keja dh stable gle..beautiful baby girl..but then ade isu lain yg berbangkit..well..babe..it's not ur fault..aku bkn bias tp the fault mmg on d husband..knape lelaki ade ego yg tinggi langit ke tujuh??especially lelaki melayu..what's wrong with them..hebat sgt ke dyrang nih??nk kate sensitif & romatik mcm mat salleh..jauh panggang dr api..nak kate hensome mcm arab tuh..lglah jauh mcm bulan ngan bumi..klo bole nak sangat pempuan tunduk ngan lelaki...lelaki ke kau bile ko buat perempuan mcm tuh??marah ni ngan lelaki yg mcm tuh..the worst part bile ade intervention dr pihak ketiga..IN LAWS...ishhkkss..tp yelah kan..nasib masing2..

Tp aku terpk rapuhnyer ikatan perkahwinan skrg..KNAPE??CMANE??APE??sebenarnye..ikatan perkahwinan tuh ikatan suci yg wujud sejak adam & hawa..knape semakin canggih dunia..semakin xbersempadan dunia..semakin rapuhnye ikatan yg suci ni..ikatan berzuriat..yang bukan saje melukakan sa2 hati..malah hati yg xberdosa tuh..sapelah aku nk memperkatakan pasl perkahwinan bile ikatan hubungan aku hanye separuh jalan..dh aku mengaku kalah..takut mengharungi ikatan yg aku tahu akan penuh ngan duri2 & ranjau2 yg pasti melukakan kiri kanan aku...that's why i'm backing off..biarlah ape sahaja org tuduh aku..biarlah ape sahaja pandangan manusia pd aku..namun aku xsanggup utk menderita di kemudian hari..aku tahu aku melukakan byk hati..tp adakah org tahu hati yang paling parah terluka adalah AKU!!

Secara metaphor nyer..bayangkan kita buat satu buaian..kite ikat buaian tuh tinggi2 sbb nanti bole buai laju2..lgpn pokok yg kte ikat tuh pn mmg kukuh tali die pn kuat..kite buai laju2..sgt2 laju sbb kte seronok berbuai..tp skali kite jatuh dr buaian yang tinggi tuh..sakit die..berkecai..berderai..skrg..klo aku nk ikat buaian..aku xkesah..pokok ape..pokok kelapa ke..kurma ke..hihi..jambu ke..yang penting aku akan ikat buaian tuh rendah2 jek..& klo nk naik buai tuh pn..perlahan jek..sbb klo terjatuh skalipun xsakit & aku dh prepare..klo sakit pn aku mampu lg utk bangun & move on!!!

TATTOO

No matter what you say about love
I keep coming back for more
Keep my hand in the fire
Sooner or later I get what I'm asking for

No matter what you say about life
I learn every time I bleed
The truth is a stranger
Soul is in danger I gotta let my spirit be free
To admit that I'm wrong and then change my mind
Sorry but I have to move on and leave you behind
I can't waste time so give it a moment
I realized nothings broken
No need to worry about everything I've done
Live every second like it was my last one
Don't look back got a new direction
I loved you once needed protection
You're still a part of everything I do
You on my heart just like a tattoo
Just like a tattoo
I'll always have you (I'll always have you)

Sick of playing all of these games
It's not about taking sides
When I looked in the mirror didn't deliver
It hurt enough to think that I could stop
Admit that I'm wrong and then change my mind
Sorry but I've gotta be strong and leave you behind
I can't waste time so give it a momentI realize nothings broken
No need to worry about everything I've done
Live every second like it was my last one

Don't look back got a new direction
I loved you once needed protection
You're still a part of everything I do
You're on my heart just like a tattoo
Just like a tattooI'll always have you (I'll always have you)

If I live every moment
Won't change any moment
Still a part of me in you
I will never regret you
Still the memory of you
Marks everything I do, oh